Vores hjemmeside 2.0

Andreas Boye | Hans Henrik Hammerum

[ Log In ]

13.09.2014
It was raining cats and dogs when Claus og jeg skulle fra Kellerdirk til spejlteltet, hvor Gullasch-varieteen skulle finde sted.
31.07.2014
Igår var jeg i Tivoli for at få et nyt adgangskort og spiste i den forbindelse på Mazzoli; Ultimo's afløser.
13.07.2014
Þingvellir (islandsk: [ˈθiŋgˌvɛdlɪr]), på dansk også Thingvellir eller (især tidligere) T(h)ingvalla, er et område og en nationalpark i det sydvestlige Island 40 km øst for Reykjavík. Stedet er Altingets historiske mødested. Det ligger også ved brudlinjen mellem den nordamerikanske og den europæiske tektoniske plade. Navnet betyder "tingslette". Det søgte vi som det første på vores sommerferie på Island.
03.05.2014
Har lige hørt interview i P1. Jeg kan ikke forstå at Ken B (ham fra Se og Hør) siger at han håber at politikerne drager en konklusion om nedsat oevrvågning. Skandalen har da ikke noget med overvågning af gøre. Det er jo en del af kreditkortselskabernes forretning at registrere betalingerne. Skandalen er at NETS ikke passer ordentlig på deres data, og at Se og Hør synes det er ok at udnytte oplysninger, som man kommer til uretmæssigt. Jeg synes ikke at sagen stiller ham Ken B i særlig kønt lys.
08.02.2014
Andreas på glatis. En dejlig lillle gåtur til vores lille sø mens det endnu var frost. Det måtte prøves om isen kunne bære.
28.12.2013
H.C.Andersens boulevard i tusmørke og julebelysning på vej hjem fra effektivt Aocio-møde med Michael
Jakke og 2 skjorter. Så kan jeg forhåbentlig se respektabel ud et stykke tid fremover
27.12.2013
Klokken er omkring 9 og solen har sat himlen i brand i den mest fantastiske udsigt fra sommerhuset.

Jul 2016

27.12.2016

2. juledag kørte vi til Horsens for at besøge Andreas bedsteforældre. 2 hyggelige døgn inden vi skiltes; Andreas for at køre med Vibeke til Vile for at holde nytår og jeg for at returnere til Hillerød og mit nye køkken.

Portugal

03.07.2015
Vores sommerferie i år går til Portugal. Skræmt af sidste års oplevelse på Island med 10 grader, regn og blæst ville vi gerne være solsikre i år og valgte Portugal. Turen falder i tre dele: Atlanterhavskysten og Porto (fire dage i bil og på Hotel), Grandma's house (en uge i lejet hus op til Nationalparken Peneda-Gerês) og til sidst Lissabon (5 dage i en lejlighed i Lissabon).

Andreas Konfirmation

23.05.2015
Andreas blev konfirmeret den 1. maj 2015.

Vile i påsken - Udsigt

19.10.2015

For ASOCIO i Bosnien Marts 2015

31.03.2015, seneste ændring 18.05.2015
Jeg var I Bosnien med ASOCIO 26. - 29. marts 2015 på Workshop: First Step towards Rover Scout Partnership med 6 unge/yngre ledere.

Uganda Oktober 2014

12.10.2014

Af forskellige grunde: min ven Kiyingi hvis uddannelse jeg støtter, nysgerrighed med hensyn til udvidelsen af huset i Sseguku, interesse for sydsudanesiske flygtninges forhold sammen med lyst til at gøre noget anderledes, besluttede jeg mig for at tage afsted.

Billedet er hovedet af en Crested Crane, Ugandas nationalfugl.

David spiller fodbold

05.10.2014
David er min nevøs ældste og David spiller fodbold. David er 8 år. Min søster, Davids trofaste farmor, ringede og spurgte om Andreas og jeg ville være supporters til kampen mod Kirkeværløse Søndag morgen kl. 10. Udover farmor Anne, Andreas og mig, var vi også Davids mor Johanne og lillebror Adam, så vi udgjorde et talstærkt hold.  Kampen endte retfærdigt 2-2. Billederne viser ikke den rædselsfuldt højtråbende træner fra Kirkeværløse, der gik til opgaven som var han træner i superligaen og ikke for et puslingehold.

Sydhavsøernes frugtfestival

27.09.2014
Vibeke foreslog en fælles udflugt til Sydhavsøernes frugtfestival i Sakskøbing. Jeg var i Farum kl.. 8 og Vibeke sørgede for kaffe og boller med ost.

Paris

02.09.2014
Hvad gør man, når der er mindre end 24 timer til at 23000 SAS bonuspoints udløber? Man handler resolut og beslutter sig for Paris.

Buchholz 2014

27.07.2014
Min ven Claus havde inviteret mig til hans families sommerresidens i Buchholz. Det blev til 3 meget hyggelige døgn med ture i området, en italiensk middag og en tur til Hamborg.

Island 2014

30.06.2014, seneste ændring 14.07.2014
Andreas bestemte årets sommerferie. Vi tager Island rundt fra øst til vest, nord til syd startende i Reykjavik og mod uret rundt. Vi ser gejsere og forkastninger, vandfald og gletschere, fjorde og fjelde med udgangspunkt i vores lille bitte kukucamper.

Makedonien i Kristi Himmelfartsferien

06.07.2014
Andreas og jeg  skulle jo lave noget sjov i Kristi Himmelfartsferien, og der var billige billetter tilgængelige, så vi tog afsted 3 døgn med Wizzair. Vi lejede en bil og havde først en overnatning i Skopje og dernæst 2 i Ohrid.

Påske 2014 - Schweiz og en lille bid norditalien

13.04.2014, seneste ændring 14.04.2014
Andreas syntes fordi vi havde så forholdsvis få dage, at vi skulle tage et sted hen, vi havde været før; f.eks. Schweiz. Og det gik nemt at planlægge en rundtur: besøg hos Marianne i Adligenswil, et smut ind i Italien til et lille hyggeligt hotel ved Lago di Coma, gennem den idylliske Centovalli, over Simplon-passet og med biltoget gennem Lötschberg-tunnellen til Kandersteg, lidt bjergvandring med udgangspunkt i spejdercentret og en overnatning på YMCA i Basel inden Easyjet tager os hjem til Kastrup.

London - 5 dage i Vinterferien - 2014

08.02.2014, seneste ændring 09.02.2014
Andreas og jeg er taget til London nogle dage i vinterferien for at opleve. Trebovir Hotel, London Eye, Science Museum og Bombay Brasserie har vi planlagt hjemmefra. Resten kommer undervejs.

Schweiz i november - over skyerne

18.11.2013
Andreas og jeg har lige været i Schweiz for at besøge Marianne. Lørdag tog vi op til toppen af bjerget Rigi. I 1800 meters højde så vi ned på skyerne og ud til næsten alle de Schweiziske bjergtoppe. Fantastisk.