Vores hjemmeside 2.0

Opslag fra 2007 og tidligere

Andreas' første skoledag

14.08.2006
Den 14. august havde Andreas 1. skoledag på Lille Værløse Skole. Vibeke tog nogen billeder med sit nye digitalkamera.

Blomster

21.04.2007

Sommerferieplaner 2007

11.09.2007
Læs om vores sommerferieplaner 2007.

En grøn morgen

29.06.2007

Møns klint

07.07.2007
Jens tog initiativet for noget tid siden, men det første afsæt druknede i begrundet frygt for regn. Men han fremturede og vi (dvs. Jens, Steen og jeg) tog afsted til Møns Klint for at besigtige det seneste klinteskred. Det var en god tur hovedsageligt i solskin, og mine bukser er nu vasket og skoene er rimeligt fri for ler/kridt-slam og måske tørre om et par dage, men de to centimeter ler, kridt og ral i bilen mangler stadig at blive fjernet med en støvsuger.

København - en aften i Juli

09.07.2007
Billeder fra en cykeltur til København.

Andreas under vandet

04.06.2007
Se billeder af Andreas under vandet. Du kan måske huske, at Andreas var til undervandsfotografering. Jeg tog i hvertfald en stribe "over vandet"-billeder som også er vist her på hjemmesiden, selvom det er et stykke tid siden de lå øverst. Men nu har vi fået undervandsbillederne med posten og de er betalt. De var ikke gratis. Billederne du ser her er scannet ind fra papiroriginalerne. Oldnordisk at de ikke fremsender de elektroniske billeder. Men ok - kvaliteten er da rimelig.

TUG - mine spejderlegekammerater

08.07.2007
Jeg laver stadig noget spejderarbejde i DDS. Igen ledertræning - denne gang med fokus på uddannelse af ledertrænere. TUG står for TrænerUddannelsesGruppen.

Vi er en lille arbejdsgruppe med kun 4 medlemmer, der med jævne mellemrum mødes på DDS Center Holmen, for at udvikle et kursustilbud til ledertrænerne og koordinere denne indsats med det arbejde, der sker for at udvikle det øvrige kursustilbud rettet mod ledere i DDS.

Annette, Anders og Lars var på besøg

14.07.2007
Annette, Anders og Lars var på besøg her i aften, lørdag den 14. juli. Mægtig hyggeligt. Billederne viser resterne.Vi fik Gedeostbruschetta, Lammecouscous og sukkerpocherede ferskner med vanilleis. Til bruchettaen italiensk Chardonnay og og til lammet Brunello 2002.

Cykeltur med Anne og Ole på Jens fødselsdag

15.07.2007, kommenteret 15.07.2007
Anne ville gerne med Andreas på cykeltur til en lille veteranjernbane ved Allerød på Jens fødselsdag og inviterede derfor hele familien. Desværre var Andreas på ferie med sin mor og Jens optaget af Tour de France, så feltet var reduceret til Ole, Anne og mig. Men det var en fin cykeltur til området nord for Kattehale. Vi mødtes ved Bregnerød Kro.
15.07.2007 skrev anne
Tak for en dejlig dag! Sig mig, hed den ikke en løv-eng, det der fænomen ved Kattehale Mose? Det findes ikke i vores opslagsværker... Du er en god fotograf. Kærlig hilsen Ole og Anne

Tilfældigvis stødte vi på familien Thulin i Tivoli

21.07.2007
Andreas og jeg var cyklet og taget med toget til Tivoli. Vi steg på i Værløse og af på Svanemøllen og cyklede derfra via Storkespringvandet til Tivoli. Lige da vi var kommet ind stødte vi på Christina og Lars og Clara og Johan. Det blev til, at vi gik sammen rundt et par timer. Hyggeligt.

Svanemøllehavnen

19.07.2007
Svanemøllehavnen - torsdag den 19. Juli kort før solnedgang - Andreas og mig.

En dag med Andreas

12.08.2007, seneste kommentar 17.08.2007
Billeder fra en søndag med Andreas: morgenhår med cornflakes, oprydning på stuegulvet, på McDonalds på hovedbanegården, med rødebær hos farmor
17.08.2007 skrev anonymous
jeg elsker at læse dine tekster under billederne - denne gang var det om Andreas og morgener....
17.08.2007 skrev anne
ja så kom jeg til at skrive under navnet anonym - men det er altså ANNE-nym....

Legobyggeri

15.09.2007
En ny legomodel kræver koncentration - eller måske - skaber den koncentration, den - alt for korte - tid det tager at bygge den.

Hans Henrik blev 50

08.10.2007, seneste ændring 10.06.2013
Jeg fyldte 50 år den 8. oktober - og det er jo en rund dag. Her er billeder fra aftenen, en side med en opgave, som gæsterne løste den aften jeg fejrede fødselsdagen og min ønskeliste.

Kulturnatten

12.10.2007
Andreas og jeg var sammen til kulturnat i København. Det foregik fredag den 12. oktober. Vi var på det europæiske miljøagentur, hvor vi så Sebastian Klein åbne en udstilling om vand og is, lavet af københavnske skoleelever. Vi var på Tranquebar, hvor vi så Tom McEwan tromme en halv time. Vi traskede gennem byen til Nytorv, hvor vi svarede på quizspørgsmål i den Danske Bank. Så spiste vi på kinesisk restaurant på Gl. Torv og gik derfra til Sømods bolcher. Og til sidst var vi i Palmehuset i Botanisk Have inden vi tog toget tilbage til Værløse, hvor bilen var parkeret på stationen.

Legoleg

09.11.2007
I Louisiana's børnehus er der utrolig meget gult lego. Så er man jo dejlig fri for at vælge hvilken farve klodserne skal være. Vi brugte mindst en time sammen om at bygge borgen på billedet. Den er i virkeligheden mere avanceret end den måske synes. Andreas kom med de kreative indslag og jeg fulgte efter.

Andreas bygger også hjemme. Der er jeg ikke så involveret i kreationerne.

Tisvilde Hegn

11.11.2007
Jeg ringede til Steen i anden anledning, og jeg havde egentlig ikke tid, men alligevel blev det til gåtur i Tisvilde Hegn og efterfølgende kaffe - 5 timer i alt.

Juleaften

24.12.2007
Billeder fra julen i Hasselhaven. På selve aftenen var vi Mor, Ole, Andreas og de 4 søskende. Steen hjalp Andreas og mig med indkøb af træet, Jens hjalp os med at få det pyntet og lavede også and med tilbehør, Anne sørgede for transport af mor frem og tilbage fra Baunehøj samt for risengrøden og Andreas og jeg stod for borddækning, saftevand og vin og oprydning.

Ermelunden

26.12.2007
Med Steen og Jens på tur i Ermelunden. Vi startede gåturen - efter at have lavet en strategisk parkering af en bil - hvor kanalen fra Lyngby Sø ender ved Lyngby Hovedgade. Derfra fulgte vi kanalen (eller måske rettere dens tænkte ruteføring) - efter bedste evne - hele vejen ud gennem Ermelunden næsten til Dæmning 3.

Experimentarielle billeder ...

27.12.2007
3. juledag bragte os til Experimentarium, hvor vi gik rundt til de forskellige experimenter.

Billedet viser mig selv tage det billede, som du ser ... og så kan du jo tænke over, hvordan det kan lade sig gøre ...

Hos bedsteforældrene i Horsens

29.12.2007
Lige inden nytår -lørdag/søndag - var Andreas og jeg på hyggeligt besøg i Horsens. Vibeke kom søndag og tog Andreas med videre til Boes for at fejre nytår med Yvonne.

Familiebesøg på Skovbakken i foråret 2002

28.03.2002
28.03.2009: Jeg er ved at indscanne min fars lysbilleder og så finder jeg alt mulig, blandt andet fra et besøg af familien dengang Andreas, Vibeke og jeg boede sammen på Skovbakken, da Andreas var ganske lille.Min far havde sit apparat med

På cykel til Langelinie og retur

04.04.2007
Jeg synes og jeg mener at have opfattet at Andreas er enig i at vores cykeltur delvis med cyklerne stillet i stativerne i S-toget her fra til Nordhavn og ligeledes på tilbagevejen efter at de lidet dynamiske medpassagerer der ligevel kunne have fundet andre ikke cykelstativ-spærrende pladser omsider havde forføjet sig ad Østbanegade på fortovet mod ensretningen til Langelinie hvor der i sammenligning med øvrige knap så åbne bydele er koldt og blæsende hvor vi da isen allerede var købt på stationen samtidig med billetten og fortæret i toget spiste pølser med brød og drak den medbragte hyldeblomstdrik inden vi fortsatte til Kastellet og hvor vi trods det at en dame fortalte at vi ikke måtte kørte ad stien på voldens top hele vejen rundt og så på de gamle bygninger og mennesker i løb og på bænke i solen inden vi tog tilbage var en god oplevelse der fint kan gentages.

En eftermiddag med experimenter i Experimentarium

05.04.2007, kommenteret 21.04.2007
Skærtorsdag bragte os via Emmerys til Experimentarium, hvor vi først så experimenter på Store Scene, og derefter gik rundt og foretog vores egne experimenter.
21.04.2007 skrev anne
mange smukke billeder i dit dagligdagsarkiv

Hvidtjørn

09.04.2007
For mig er hvidtjørnens blomstring et af de smukkeste forårstegn. Pludselig uden forvarsel tændes lysende hvide blomster på bare sorte grene, enkelte steder med spæde grønne skud. Perioden er ganske kort for snart er træerne afblomstret og alle øvrige træer springer ud og landskabet ændres for en længere periode. Peter Plys siger at det bedste øjeblik er lige inden man tager den første mundsmag af en honningkrukke, og sådan er tjørnens blomstring sommerens Peter Plys-øjeblik.

Fætter-/kusinetur i dyrehaven 29. april 2007

29.04.2007, kommenteret 13.05.2007
Den 29. april havde Anne arrangeret tur i Dyrehaven for min mormors børnebørn og oldebørn; et tipoldebarn havde endda sneget sig med. Vejret var pragtfuldt.

Fætter Alf tog også gode billeder. Klik her hvis du vil se dem.
13.05.2007 skrev anonymous
fine fotos af ungerne i sivene

"Bertel var ikke hjemme ..."

27.05.2007
Vi tog en aftentur efter is på Langelinie og stoppede ved Svanemøllehavnen på vej tilbage. Måske ville Bertel være på sin båd ...

Andreas i svømmehallen

01.06.2007
Fredag den 1. juni var Andreas og jeg i svømmehallen i Farum. Der var arrangeret undervandsfotografering og vi håber der kommer nogen sjove billeder ud af det. Desværre kan vi ikke få dem elektronisk. Jeg håber snart at fotograferne finder ud af, at der er behov for en anden forretningsmodel, og at begrebet ophavsret er ved at ændre indhold. Nu hvor det var fotodag, havde jeg også mit eget kamera med, og det blev til en stribe billeder, som man nu kan tage dem fra bassinkanten.

I Tivoli

03.06.2007
For noget tid siden deltog Rambøll Informatik i et motionsarrangement, der går ud på at man - for at styrke folkesundheden - skal gå så meget som muligt i løbet af en arbejdsdag. Vi var derfor alle udstyret med skridttællere og inddelt i hold. Det hold, der havde det største gennemsnitlige antal skridt vandt et gavekort på en tur i Tivoli. Ganske ufortjent var jeg på det vindende hold og vandt. Den 2. juni blev så dagen, hvor billetten skulle udnyttes. Andreas er allerede abonnent, så det kunne jo blive en - relativt - billig fornøjelse.

Skildpaddekanotur

05.06.2007, seneste kommentar 14.06.2007
Ulrik opfordrede til en Skildpaddeaftenkanotur,  og det blev en meget hyggelig kanotur Grundlovsdag fra Myretuen til Lyngby sø og retur. Ulrik købte kød mv. til grill, Philip og Peter sørgede for de våde varer, Søren holdt grundlovstalen, jeg sørgede for grill, kul og is og superskildpadden meldte afbud i sidste øjeblik.

Både Peter Robbert og jeg tog billeder på turen.
06.06.2007 skrev anonymous
Hej HHH Fede billeder - jeg glæder mig til vi ses. JG
14.06.2007 skrev anonymous
Ja, det er virkelig gode billeder. Jeg synes dog at vores kano ligger en smule bydt i vandet...... Vi ses Ulrik

Ved Furesøbad uden tand

11.06.2007
Før rokkede den. Det gør den ikke mere. Den er der slet ikke. Den mangler. Det - og sommervarmen - fejrede vi med at tage til Furesøbad, bygge vandrutsjebaner i sandet og spise is. Varmt og dejligt. Vi var ikke de eneste. ... og da vi kom hjem, slog Andreas græs, for at gøre sig fortjent til sine lommepenge.

Lego og pandekager

15.06.2007
Det har været en hyggelig eftermiddag. Om lidt kommer Michaels mor og henter Michael. Det er fredag sidst på eftermiddagen og jeg har lige ryddet op i mit køkken og på mit spisebord, der var fedtet efter pandekagebagning og sirup og hindbærsyltetøj, der er langt mere populært end abrikos. Pandekagerne blev spist og skyllet ned med solbærsaft, for der skal jo være noget hygge, når der er gæster. Andreas ville gerne fremvise sine Legoracerbiler og lege sammen efter Espebo, og det kunne jeg jo ikke sige nej til.

Klassefest 2007

22.06.2007
Fredagen før Sankt Hans havde klasserådet arrangeret grillfest med optræden af børnene, fællesspisning og hygge på skolen. Børn, lærere og forældre havde en dejlig sommeraften udendørs i hyggeligt selskab med grill osv.

Sankt Hans-aften

23.06.2007
Også i år inviterede Ole og Kirsten på uforpligtende aftenhygge sankt hans-aften. Mægtig hyggeligt.

Skyerne truer over havnen

29.06.2007
Endnu en tur til langelinie og svanemøllehavnen i dansk sommervejr med magtfulde, truende skyer og styrtregnsbyger.

Andreas foråret 2003

15.03.2003

Jeg fandt nogen herlige forårsbilleder af Andreas taget kort inden vi tog til Colorado første gang, og bruger dem til at prøvekøre min nye billedviser.

16. februar: Andreas 7 år

16.02.2007, kommenteret 24.02.2007
Se billeder fra fødselsdagen her ... og fra leg med gaverne dagen efter her.
24.02.2007 skrev anne
Det var fint at se billederne fra cowboyderens fødselsdag - og det lille fra idag med baby og jernbane. Tak for skovtur! kh Anne

Kattekonge

15.02.2007

Vores cowboy blev kattekonge i Espebo - slet ikke til at skyde igennem.

Grimasser

08.03.2007
...

Bøllemosen

09.03.2007
En  tur rundt i Bøllemosen første lørdag i marts. Mange af stierne dækket af vand, og det er nødvendigt at finde nye ruter.

Lars & Ingelise 60 & 70 år

10.03.2007
Lars Anderskouv og hans søster Ingelise fejrede deres henholdsvis 60- og 70-årsdag med en fødselsdagsfrokost på Middelgrundsfortet på en dejlig martssøndag med sol, sejlads, venner og familie. Jeg hørte til blandt vennerne og havde mit kamera med.

En dejlig forårsdag på Middelgrundsfortet med velkomst, sejlads, overdådig frokost og skattejagt sammen med Anderskouv-familien og mange venner.

En snottet Andreas

02.04.2007
Andreas har været en uge i Nice med Vibeke og er kommet hjem med en forkølelse, der har taget hans stemme. Så han går rundt og piver ordene frem, men derfor kan man jo godt vise en grimasse til kameraet.