Vores hjemmeside 2.0

Kommentarer

Rejser

01.01.2006
Jeg har længe fornøjet mig med at skrive rejsebreve eller -beretninger, når jeg har været afsted fra Danmark. Det har givet mig udbytte i situationen at skulle formidle den og det har hjulpet mig til at holde fast i oplevelserne siden hen.

Billedet viser udsigt over Como tager fra funicularen ned fra Brunata på Andreas og min Schweiztur i Maj 2007.

Kazakstan Weekly 1998

01.08.2006
Kazakstan Weekly - rejsebreve fra ophold i Almaty i foråret 1998 - samlet og genudgivet.

Uganda rejsebreve 1998-99

Rejsebreve fra Uganda 1998-99

Vibeke og jeg var i Uganda i december/januar 1998-1999. Vi rejste rundt og fejrede jul og nytår sammen med Lars Anderskouv. Og vi rejste også lidt på egen hånd og sammen med Kiyingi. Du kan få et indtryk af vores tur ved at læse de rejsebreve vi sendte hjem.

Brev fra sidste mission til UBOS 2005

25.10.2005, kommenteret 30.09.2006
I oktober 2005 var Erik Gundelach og jeg på en 2 ugers tjenesterejse til UBoS (Uganda Bureau of Statistics) for Rambøll. Jeg skrev et rejsebrev hjem om vores oplevelser på safari, i "golfklubben" og med troløse programmører.

Jeg har taget billeder fra vores safari og nogle enkelte fra området ved UBOS.
30.09.2006 skrev hhh
Hvor er jeg glad for, at jeg skal til Uganda igen

USA 2003

01.04.2003
Jeg tror at billederne fra turen til USA var de første, som vi fik lavet elektronisk  ... og det undrer mig, at vi ikke gjorde ligeledes i 2004. I 2003 var vi kun i Colorado: Mesa Verde, Great Sand Dunes og Rocky Mountains National Park; alt med udgangspunkt i West Purdue Avenue i Morrison hos Annette og Anders og drengene. Billedet her viser "the Durango Silverton Narrow Gauge Railway" for fuld damp i en kurve, men der er mange flere.

Ssese Islands

15.04.2004
En af mine mange rejser til Uganda for Rambøll foregik i foråret 2004. Jeg erindrer ikke tydeligt hvad jeg lavede arbejdsmæssigt, men vores tur i weekenden til Ssese Islands står stadig klart i bevidstheden. Jeg har netop fundet billederne og indscannet negativerne.

Min "sommerferie" i Uganda 2006

16.12.2006, kommenteret 24.02.2007
Tekst og billeder fra min tur til Uganda 16. december 2006 til 5. januar 2007. Du kan læse om livet i Kampala og omegn, besværlighederne ved at starte en husholdning i Uganda, rejseoplevelser som rygsækturist i West Nile Region, men også om flygtningeproblemer og fredsforhandlinger, og om en visit hos Uganda Bureau of Statistics (UBoS). Billedet er fra boat cruise i Murchison Falls National Park taget 1. nytårsdag.
24.02.2007 skrev anonymous
Hej Hans Henrik. Har surfet på din hjemmeside, og herunder læst din artikel fra Uganda i dec. 2006. Indholdsmæssigt som sædvanligt fra dig helt i top. Forslag til forbedringer: 1) Større billeder 2) "Tilbage"-knap når man har været inde og læse om en speciel dag. Mange hilsener Per

Berlin - Februar 2007 - Sharepoint-konference

08.02.2007
I februar var jeg i Berlin til MOSS 2007 konference. Konferencen var mandag - onsdag, men jeg var taget der ned allerede lørdag for at have et par dage til mine egne oplevelser. Du kan læse hvad det blev til. Meget er ændret på de 10 år det er siden jeg var det sidst.

Billedet viser vejret i Berlin: koldt og vådt.

Erik Gundelachs Ugandabilleder

22.06.2007

Schweiz og Qatar Maj 2007

05.05.2007
Min tur til Schweiz med Andreas i dagene omkring Kristi Himmelfartsdag har længe været planlagt, men for ganske nylig blev en tur til Qatar på en konsulentopgave for Mærsk Oil Qatar givet til mig. Mærsk ville helst, at jeg var afsted i min ferie, men jeg fik det udskudt således at jeg kunne holde ferien næsten uændret med Andreas. For at få det til at lykkes hentede Vibeke Andreas i Zürich og jeg fløj fra Schweiz til Qatar via Dubai.

Med Andreas i Holland/Belgien - Sommeren 2007

27.07.2007
Vores sommerferie i år var en biltur til Horsens · Groningen · Amsterdam · Gent og hjem. Du kan læse mine daglige griflerier fra turen og se de billeder jeg har taget undervejs.

Billedet er af Monet og forestiller en mølle i Holland.

Uganda 2007

25.08.2007
Nu er jeg vendt hjem fra min sommerferie i Uganda.

Denne gang har jeg prøvet at hjælpe Kiyingi med hans forehavende: at starte en IT-virksomhed - og så var vi nogen dage "up country" i West Nile province, bl. a. Koboko.

Indien - Chennai, august 2007

14.08.2007, kommenteret 24.08.2007
Det er blevet besluttet over hals og hovede at jeg tager afsted på tirsdag til Chennai i Indien for at arbejde med udarbejdelsen af et tilbud sammen med vores indiske samarbejdspartnere. Jeg er tilbage igen mandag den 20. august.

Programmet er stramt - også lørdag er arbejdsdag -  men mon ikke der alligevel bliver anledning og lejlighed til lidt skriverier her på hjemmesiden.
24.08.2007 skrev anonymous
Billederne er intense og farverige - de vil nok blive på nethinden længere end de sølle 6 timers forsinkelse - jeg har mere ondt af migselv som ikke har set Indien. Nå men herhjemme er også smukt. Håber du har plantet et æbletræ i din have og lidt røde bær. Og hvad ved du om hvad kattemad smager af? kærlig hilsen Anne Vi har børnebørn i stabler i weekenden...

Legoland 2007

14.10.2007
Andreas og jeg var i Legoland 2 dage i efterårsferien. Vi kørte søndag eftermiddag til Legoland Village i Billund - et hotel/vandrehjem lige ved siden af Legoland. Mandag og det meste af tirsdag var vi i selve Legoland inden vi kørte til Horsens til mormor og morfar til sædvanlig overdådig middag. Da den og kaffen var fortæret overlod jeg Andreas i bedsteforældrenes varetægt og kørt hjem til Værløse alene.

Genbesøg i Chennai 2007

05.12.2007
Igen i Chennai hos Shashi og Monica. Vi vandt opgaven for Færdselsstyrelsen og nu er jeg igen hernede for at aftale i detaljer hvilken opgave vores indiske venner skal løse.

Jeg fik overtalt Shashi til at finde et hotel midt i byen, fremfor ved lufthavnen, så denne gang vil jeg forhåbentlig få flere muligheder for at komme omkring i den knapt afmålte fritid. Jeg prøver at skrive lidt til hjemmesiden og tage nogen enkelte billeder du kan se. Det bliver nu nok ikke mange, for det tager en krig (og lidt til) at uploade dem til hjemmesiden.

Billedet viser udsigt over Chennai fra restauranten på toppen af hotellet.

Med afdelingen i Prag 2008

18.01.2008, kommenteret 21.01.2008
Den 18. - 20. januar var jeg med min afdeling i Prag. Vi boede tæt ved centrum på Hotel City Centre. Turen var en herlig blanding af sammenrystning og faglig ekskursion.

Vi fik en introduktion til det tjekkiske marked og arbejdsmarked på ambassaden, spiste på både dyre og billige restauranter, så de vigtigste seværdigheder, slentrede i byen, nød det tjekkiske øl og oplevede nattelivet. Dacapo.
21.01.2008 skrev anonymous
Hej Henrik Tak for en god tur - fine billeder mvh Viggo

Italien og Schweiz - lang weekend februar 2008

21.02.2008
Torsdag den 21. februar sidst på eftermiddagen flyver jeg til Milano Malpensa lufthavn. Natten til fredag overnatter jeg på et hotel i nærheden og kører fredag til Küssnacht i Schweiz for at bruge et par dage med Marianne og Markus inden jeg søndag den 24. kører tilbage til Malpensa for at flyve hjem.

Chennai April 2008

16.04.2008
70 timer i Chennai er presset, men lige akkurat ok når man har været her før.

Andreas og Vibeke på Grønland

10.07.2008
Jeg hentede Andreas og Vibeke i Kastrup. De har haft en 10 spændende dage tæt ved indlandsisen, og det har været en fed oplevelse, ser det ud til. Jeg har fået Vibekes billeder fra turen.

Uganda / Sudan - December 2008 / Januar 2009

13.12.2008
Den 13. december tog jeg afsted på 3 ugers ferie til Uganda og Sudan. Her finder du de rejsebreve mv. jeg har skrevet hjem.

Det har været en fantastisk tur; først en lille uge i Kampala hvor jeg interesserede mig for en af mine MyC4-investeringer, der er gået nedenom og hjem. Så med bussen til Yei i Sydsudan, hvor jeg besøgte min ven Lars, som arbejder for Mellemfolkeligt Samvirke. Jeg opholdt mig i Yei godt og vel en uge og fejrede jul, og derefter tog vi på en uges turisttur i Sudan og Uganda, blandt andet med besøg på et tidligere DDS-projekt, hvor jeg har været for mange år siden og nytårsaften på en safari-lodge med boat cruise og game drive. En stor oplevelse.

Schweiz August 2009

09.08.2009
Den 1. - 8. august var Andreas og jeg på alletiders sommerferietur rundt i Schweiz med en enkelt overnatning i Italien. Alpepas, bjergtog, dæmninger, vandrehjem, gletschere m.m.

Chennai, oktober 2009

18.10.2009
Rambøll, hvor jeg arbejder, har vundet en stor opgave med vedligeholdelsen af en række IT-systemer. Opgaven løses i samarbejde med et indisk softwarefirma, der skal varetage programmeringsarbejdet. I forbindelse med overtagelsen af programmellet rejser jeg til Chennai 18. - 28. oktober for at hjælpe vores indiske samarbejdspartnere med at komme i gang med opgaven. Billedet vises den nyeste bygning på deres campus i Chennai.

Chennai, March 2010

28.02.2010
Jeg rejser til Chennai for Rambøll for at besøge vores samarbejdspartner i forbindelse med en ny opgave. Afrejse søndag 28. februar og hjemkomst lørdag 6. marts. Billedet viser højtiden Holi, Farvernes Fest, som festligholdes den 1. marts. Jeg ankommer til indien 1. marts klokken midt om natten, så det passer fint at det er helligdag, så jeg kan komme til hægterne efter rejsen derned.

Sudan 2010

24.03.2010, kommenteret 24.04.2010
Jeg jeg har været i Sudan og Uganda fra den 26. marts og til den 23. april. Turens hovedmål var at besøge Lars i Yei og opleve det første valg i Sydsudan efter borgerkrigen. Ufrivilligt blev min rejse forlænget en uge på grund af den islandske askesky.
24.04.2010 skrev anne
Velkommen hjem!

USA 2010

23.07.2010
Andreas og jeg har været i USA i vores sommerferie. Det blev til en masse bilkørsel gennem staterne Washington, Idaho, Montana, Wyoming, Utah, Nevada, Californien og Oregon, og en masse naturoplevelser i Yellowstone, Snake River Plain, Grand Tetons, Great Salt Lake & Nevada-ørkenen og Sierra Nevada: Mono Lake & Yosemite. Oveni det et familiebesøg nær San Fransisco.

Du kan læse om vores oplevelser og se billeder fra turen.

Macedonia, 11. - 13. juni

11.06.2010
Spejderne i Makedonien vil gerne samarbejde med spejderne i Danmark omkring udvikling af spejderarbejdet. Sammen med Anja fra Skive mødtes jeg i weekenden med ledere fra Soyuz na Izvidnici na Makedonija (Scout Association of Macedonia) i det dejlig varme Skopje (35+ grader).

Se billeder fra turen.

Du kan også læse mere om Skopje, Art Hostel (hvor vi boede), om den tragikomiske græsk-makedonske navnestrid og om Alexander the Great International Airport.

Schweiz September 2010

22.09.2010
Egentlig skulle jeg have lavet kursus for spejderne i Makedonien, men de kunne ikke nå forberedelserne og kurset blev rykket til november. Men feriedagene ville jeg ikke gi' slip på, så jeg arrangerede en tur med 4 overnatninger i Schweiz; blandt andet besøg hos Marianne.

En snart 25 år gammel oplevelse

22.10.2010
Jeg har endnu ikke fået ryddet endeligt op i de mange sager jeg har efter mine forældre, men langsomt får jeg pløjet mig gennem sagerne og finder diverse vraggods. Senest har jeg fundet fem stykker papir som jeg skrev for snart 25 år siden efter nogen begivenhedsrige timer.

Македонија (Macedonia), 2. - 7. november 2010

02.11.2010
Jeg er involveret i "Projektet til støtte af spejderarbejde i øst- og centraleuropa". Spejderarbejdet i Makedonien er ikke kommet op i fuld hastighed efter Tito-tiden og opløsningen af Yugoslavien. Projektet har derfor besluttet at støtte en indsats der skal hjælpe til at uddanne lederne. 20 trænere (erfarne ledere)  skal 4 dage på Training-the-Trainers-kursus i et gammelt kloster.