Vores hjemmeside 2.0

[ Log In ]

Schweiz og Qatar Maj 2007

05.05.2007
Min tur til Schweiz med Andreas i dagene omkring Kristi Himmelfartsdag har længe været planlagt, men for ganske nylig blev en tur til Qatar på en konsulentopgave for Mærsk Oil Qatar givet til mig. Mærsk ville helst, at jeg var afsted i min ferie, men jeg fik det udskudt således at jeg kunne holde ferien næsten uændret med Andreas. For at få det til at lykkes hentede Vibeke Andreas i Zürich og jeg fløj fra Schweiz til Qatar via Dubai.

Rejseplaner

27.05.2007
Den kommende periode bliver med en del rejseri for mig og Andreas, men forhåbentlig ikke alt for hektisk. Først er Andreas og jeg 4 dage i Schweiz - lidt rundt og hos Marianne et par dage. Så henter Vibeke Andreas i Zürich og jeg tager videre til Qatar, hvor jeg skal være 3 dage på en konsulentopgave. Jeg er tilbage torsdag den 24. om aftenen.

Rejsekammeraten

20.05.2007
Andreas er en fantastisk rejsekammerat. Glad ved at opleve, opmærksom og har let ved at affinde sig med ventetid, en siddeplads uden udsigt, småtskårne, rethaveriske medpassagerer, der møver sig frem og andre uafvendelige kedsommeligheder, der typisk opstår, når man er afsted på rejse. Samtidig er han fuld af sjov og skarnstreger, når der er plads til det, så han er slet ikke kedelig. Således var jeg desværre nødt til at lægge lidt bånd på ham, da han med kufferttrolleyen gav den som racerkører i Zürich Lufthavn i slalom mellem de øvrige rejsende.

Doha

26.05.2007
På trods at netværksforbindelsen på mit hotelværelse er glimrende, måtte jeg selvfølgelig - som en del af mit verdensdækkende komparative studium - besøge en internetcafe her i Doha. Sammenlignet med Gulu i det nordlige Uganda, er stolene er bedre og pladsen rigeligere her, men forbindelsen og den samlede brugeroplevelse ikke bedre.

Regnvejr

Regnvejr i Montreaux. Regnvejr da vi kom, regnvejr mens vi sov, regnvejr til morgenmad og regnvejr da vi tog afsted.

Swiss Vapeur Parc

08.10.2007
Vi iklædte os regntøj, trodsede regnen og fastholdt vores plan om at besøge Swiss Vapeur Parc, som er et anlæg med modeltog i en størrelse ca. 1:10 - store nok til at man kan sidde i togene og lade sig transportere rundt i det ca. 10 hektar store område. Heldigvis har de også en togstamme med overdækkede vogne, som var egnet til dagens klimatiske forhold.

Zürich ZOO

Jeg gjorde en del ud af at finde en god aktivitet for os alle tre, de få timer Vibeke havde i Schweiz. Zürich ZOO var et rigtig godt valg, hvis jeg selv skal sige det.

Billeder fra Qatar

08.10.2007
Det blev kun til nogle enkelte billeder. Det var travlt med arbejdet og landet er ikke så fotogent, hvis du spø'r mig.

Billeder fra vandrehjemmet i Montreaux

... billeder fra vandrehjemmet i Montreaux

Billeder fra Nesso

08.10.2007
I Nesso - en lille by på østsiden af Lago di Como ca. 15 km nord for Como - ligger et hyggeligt lille Hotel.

Via Simplon

På vej til Italien skulle vi over Simplon-passet. Det regnede stadig, næsten slud i 2000 meters højde.

Weggis

08.10.2007
Josephine har fået job som servitrice på en cafe med bådeudlejning. Den ligger lige ned til Vierwalstättersøen i Weggis, der er en af de allerførste turistbyer i Schweiz. Vi tog derned for at hilse på hende og prøve en tur med en af deres vandcykler. Vejret var i top - højt solskin og varmt.

Hos Marianne

Andreas har efterhånden været nogle gange hos Marianne og Markus og han føler sig også hjemme, når vi er der. Han kender samlingen af videoer og sætter særlig pris på Hugofilmen. Denne gang havde vi Matadorspillet med og spillede et par spil på terassen.

Como

Como-panorama set fra Brunata:

Vi parkerede i P-huset bag politistationen - jeg er efterhånden en ørn til at finde rundt i Como - og spadserede gennem byen, der var fuld af skolebørn, der fejrede sidste skoledag med forskellig slags optræden rundt omkring på byens pladser. Vi tog funicularen op til Brunata, købte en is og tog ned igen. I et supermarked købte vi lidt ind, som vi skulle have med til Marianne.

Via Gotthard

08.10.2007
Helt klar himmel. Ideel dag at køre over toppen fremfor gennem tunnelen.