Vores hjemmeside 2.0

[ Log In ]

Canada: Exploring British Columbia & the Canadian Rockies

19.05.2013, seneste ændring 27.07.2013
I år har Andreas og jeg været på en fantastisk sommerferie i Canada. Med fly til Vancouver og herfra i autocamper til the Canadian Rockies og videre via det alpine Whistler til Vancouver Island mod stillehavet. Rafting, bjergvandring, whale-watching og mange flere oplevelser. Det håber jeg vi vil mindes med glæde mange år fremover.

2. juli: En lang rejse

05.07.2013, seneste ændring 07.07.2013
Om den første dag på vores tur, hvor vi bliver hentet, kontrolleret, transporteret til guds eget land og derfra viidere til British Columbia i det vestligste Canada. Og endvidere om et meget beskedent Bed'n Breakfast med en prætentiøs hjemmeside.

3. juli: Den første køretur

07.07.2013
Efter at have fået gennemgået alle detaljer og rutiner omkring vores kørende vidunder tog vi afsted. Nu er ferien rigtig startet.

4. Juli: Summerland

Summerland er en ferieby tæt ved den sydlige ende af Okanagan Lake. Vi ankom den 3. juli om eftermiddagen og tog derfra den 5. om morgenen.

5. juli: Til Canyon Hot Springs

08.07.2013
Fra det pussenussede slap-af ferieområde drager vi mod den mere udfordrende natur. Fra de trafikerede byer til de mere øde strækninger i Rocky Mountains.

6. juli: Til Golden

13.07.2013
Fra Canyon Hot Springs kørte vi via Rogers Pass til Golden, der ligger hvor Kicking Horse River løber ud i Columbia River. Kicking Horse River fik sit navn i 1858, da James Hector, et medlem af Palliser-ekspeditionen, blev sparket af sin pakhest og lå bevidstløs i flere dage, mens han udforskede floden. Hector overlevede og navngav floden og det tilknyttede bjergpas som følge af hændelsen.

7. juli: White-water Rafting

20.07.2013
Det var en stor og uforglemmelig oplevelse af rafte ned ad Kicking Horse River med Andreas. Iført våddragt, redningsvest og hjelm besejrede vi flodens fald og strømhvirvler.

8. Juli: Rocky Mountains

14.07.2013, seneste ændring 20.07.2013
Nu er vi kommet til Rocky Mountains. Her er vandfald, bjerge og en smuk vej, highway 93, gennem nationalparkerne Yoho, Banff, Icefield og Jasper.

9. juli: Natur i overmål

25.07.2013
Denne dag trængte naturen sig på: Vand, tinder, gletschere, skyer, regn, dyr, regnbuer.

10. Juli: Bjergvandring med udsigt til Mount Edith Cavell

26.07.2013
Inspireret af gårsdagens oplevelser med fjeld og gletschere foreslog Andreas at vi tog op til samme sted og gik en ny rute. Det blev en fantastisk oplevelse op til næsten 2300 meters højde.... og dagen sluttede ligeledes med bål, bøf og regnbue.

11. juli: Go west

Turen videre mod nye oplevelser startede med det eneste rigtige regnvejr, så vi kørte ud af Rocky Mountains i regndis. Efter regnen et vandfald og overnatning ved Horse Lake.

12. Juli: Horse Lake - Whistler / Mod nye højder

26.07.2013

Det der startede som en kedelig transportetape fra den pute-nuttede lejrplads ved Horse Lake endte som den vildeste bjergtur, da nærmede os Whistler.

13. juli: På toppen

14. juli: Til Vancouver Island og Stillehavet

15. juli: Badning og whale-watching

16. juli: Tilbage til Vancouver

17. juli: Gennem byen, farvel til camperen og med KLM hjem

26.07.2013, seneste ændring 27.07.2013
Vores sidste dag i Canada havde heldigvis også nye oplevelser inden vi afleverede Camperen og overlod ansvaret for at bringe os hjem til KLM bagest i deres 777.